Autumn in North

十月下旬就該記的事,趁現在照片整理完趕緊釘上來。這是某個晴朗秋日的閒情....

社區中心外的紅葉、黃葉、綠葉交織成華而不亂的風景。薄紗輕覆的青空殘留著空中過客的軌跡。

社區中心對面的大草坪,搖曳的樹影訴說著秋天的情意。

翻紅的爪葉就在觸手可及的距離,卻只敢撿拾地上那些已逝去的先烈,深怕折煞了他們在樹梢上活色生香的光陰。

金黃沒有緋紅的香豔,卻另有既豪爽又纖細的迷人風情。

而我,只是一隻幸運的、叼著洗衣籃、準備回到貓大爺等候的家的草原狗.....

Posted by 草原狗 at 20:21, 0 comment, 0 trackback.
Navigate
Add a trackback
Add a comment

Your name. (required)

Your personal website. (optional)

Your email address. Will not show in page. (suggested, but optional)

Text format is "Plain Text".

Enter "WgnJu"
© hover year to navigate month: powered by django